X

Poznaj produkty funkcjonalne

Jak rozpoznać niedobór witamin w organizmie?

Świat pędzi, a my razem z nim. Każdego dnia wymagamy od siebie coraz więcej i bierzemy na siebie dodatkowe obowiązki, czasami zapominając przy tym o zbilansowanej diecie. Niestety zapełnienie żołądka nie zawsze oznacza, że zjedliśmy pełnowartościowe danie. Sprawdź, jak organizm komunikuje niedobór witamin!

 

Czujesz zmęczenie i senność? Przy wzmożonym wysiłku intelektualnym lub fizycznym monotonna oraz mało urozmaicona dieta może spowodować osłabienie organizmu. Rozpoznaj pierwsze symptomy niedoboru witamin, by wiedzieć, w co uzupełnić codzienne menu!

 

Niedobór witaminy D – kiedy tęsknimy za latem

 

Witamina D to rodzaj witaminy, która spada nam z nieba – dostarczają jej promienie słoneczne, kiedy eksponujemy skórę na słońce. Jednak, gdy sezon wakacyjny się kończy, a słońca jest coraz mniej, okazuje się, że dopadają nas pierwsze symptomy niedoboru witaminy D. Często zdarza się, że nie łączymy osłabienia i złego samopoczucia z brakiem tej witaminy w diecie i nasz nastrój systematycznie się pogarsza. Nie rozpoznajemy także charakterystycznego niesmaku i pieczenia w ustach, a bóle kostne tłumaczymy jesiennym chłodem.

Dlatego lepiej nie czekać na pierwsze skutki niedoboru witaminy D i rozpocząć jej suplementację zaraz po kalendarzowym rozpoczęciu jesieni.

Witamina D w pożywieniu to przede wszystkim ryby morskie, a w szczególności śledzie w oleju. Możecie także poprawić jej wchłanianie, dzięki witaminie C, A i E, które odnajdziecie w serii Dr Witt Premium – “Odporność”, “Uroda” oraz “Antyoksydacja”.

 

Niedobór witaminy A – cząstka piękna i źródło siły

 

Witamina A nazywana jest witaminą piękna i nic dziwnego – sprawia ona, że nasza skóra, włosy i paznokcie są zdrowe. Jednak jej niedobór może pociągnąć za sobą poważniejsze skutki niż chwilowa utrata urody. Przy jej niewystarczającej ilości w diecie możemy widzieć gorzej o zmierzchu, a także doprowadzić do osłabienia organizmu i utraty odporności. Nawet, jeżeli nie przywiązujemy wagi do wyglądu, sucha skóra i łamliwe paznokcie powinny stanowić dla nas jasny sygnał, że nasz organizm potrzebuje więcej witaminy A. Odnajdziemy ją przede wszystkim w prawdziwym maśle, żółtkach jaj czy w żółtym serze. O tę witaminę został uzupełniony także Dr Witt Premium “Uroda”.

 

Niedobór witaminy B12, czyli witaminy na zmęczenie i brak energii

 

Witamina B12 reguluje metabolizm naszego organizmu, dlatego powinniśmy poświęcić jej szczególną uwagę. Brak witaminy B12 w diecie może prowadzić do rozchwiania psychicznego, skutkującego nawet objawami depresji. Pierwsze objawy niedoboru witaminy B12 są typowe dla anemii, ponieważ witamina ta bierze udział w produkcji czerwonych krwinek. Osłabienie i bóle głowy towarzyszące niedokrwistości to dość nieswoiste symptomy, które trudno jasno zinterpretować.

Zanim zaczniemy poszukiwać specjalistycznej diagnozy, warto zastanowić się czy dostarczamy sobie odpowiedniej ilości witaminy B12.

Najwięcej witaminy B12 odnajdziemy w podrobach mięsnych oraz fermentowanych serach, a jeżeli chcecie zadbać o systematyczną suplementację, możecie zrobić to w smaczny i wygodny sposób – sięgając po DrWitt Multiwitamina “Metabolizm”. W produktach DrWitt znajdują się także inne witaminy z grupy B, a ich obecność poprawia wchłanianie tej kluczowej – B12.

 

Niedobór magnezu czy niedobór potasu? Co jeść na pamięć?

 

Intensywne dni w pracy lub szkole zazwyczaj fundują nam dużo stresu i trudno wyłapać moment, kiedy zaczyna on nas przerastać. Aby podołać kolejnym wyzwaniom, sięgamy nawet po kilka kaw dziennie, a kawa – choć zdrowa w małych ilościach – w większych wypłukuje z organizmu cenne minerały. Drgające powieki, skurcze i trudność w panowaniu nad emocjami, a zaraz po tym wyczerpanie i potrzeba snu. To objawy, które dotykają nas najczęściej i mogą świadczyć o niewystarczającej ilości magnezu lub potasu w diecie. Z tego względu suplementację tych pierwiastków najlepiej łączyć. Naturalnie uzupełnimy magnes, jedząc gorzką czekoladę i migdały, a potas może być dodatkiem np. w postaci rodzynek – lub mniej kalorycznych – zielonych liści i pomidorów.

 

Nawet jeśli odżywiasz się naprawdę zdrowo, może się zdarzyć, że pomijasz produkty, które zawierają witaminy cenne dla całościowego funkcjonowania organizmu.

Warto pamiętać o nich zwłaszcza jesienią, kiedy stajemy się bardziej podatni na przeziębienia i spadki nastroju. Codzienna suplementacja w postaci produktów DrWitt pomoże zapewnić niezbędną dawkę witamin i zapewni Wam energię oraz odporność na niezmiennie wysokim poziomie.

 

Czy wiesz, że o zdrowie Twojego organizmu dbają także przeciwutleniacze? Należą do nich niektóre witaminy (A,C,E) i minerały oraz bioflawonoidy. Ich działanie możesz wzmocnić, zażywając suplement diety Immunocal, który doskonale współgra z produktami DrWitt. Taki duet pomoże Ci zachować zdrowie przez cały sezon grypowy!

 

Chcecie dowiedzieć się więcej? → DrWitt + Immunocal – Dodatkowe wsparcie Twojej odporności.

 

 



Zobacz również produkty DrWitt Premium